dimarts, 31 de juliol del 2007

La tornada...

Dissabte vàrem tornar de Menorca la meva filla i jo.

Han estan uns dies fantàstics a casa d'uns bons amics.

L'anada en fast-ferry de Balearia amb temporal de mar. La majoria dels passatgers vomitant i la resta marejats i sense moure's del seient. La tripulació dient que no era habitual, que havíem tingut mala sort. Vàrem arribar més d'una hora tard. Però, i què? Començaven les vacances i res ens les faria tòrcer.

Només arribar, vàrem anar a la casa a descarregar l'equipatge i marxar de pressa a veure si en algun restaurant ens donaven alguna cosa per sopar. Ho vam fer sense problemes. Tornada a casa i a descansar que l'endemà comencen les rutes.

El primer matí (dissabte 21) el vàrem passar prenent possessió de la casa, anant al súper a comprar les primeres necessitats (llet, aigua, estris de neteja) i a encarregar pa i ensaïmades per esmorzar i dinar diàriament.
A migdia a prendre banyar-nos i fer fotos a Es bot (no dic prendre el sol per que estava núvol) Pel camí vàrem veure uns aiguamolls amb moltes tortugues, ànecs i polles d'aigua. El vespre i part de la nit el vàrem dedicar a Ciutadella.

El segon dia (diumenge 22), després d'esmorzar el cafè amb llet i l'ensaïmada, vàrem fer cap a Cala Mitjana i Cala Mitjaneta. El mateix ritual: banyar-nos i fer fotos, res de prendre el sol. Estava núvol i fins i tot van caure algunes gotes. Vàrem visitar la Pedrera de Marès d'on s'extreien la pedra els primers moradors de l'illa. M'és realment igual que fes sol o no, paisatge bonic, aigües meravelloses i bon grupet. Què més vols?
Camí de casa, paradeta al mirador de Cala Galdana, una cala preciosa però destrossada fa anys per l'hotel Sol Gavilanes, les hamaques i els xiringuitos cutres. Hi ha d'haver de tot, diuen. També paradeta i visita detallada a la Naveta dels Tudons (la tinc fotografiada en un altre escrit meu)
Per la tarda-vespre tornem a Ciutadella a sopar i fer un gelat a Sa Gelateria després vàrem visitar una galeria d'art i el port.

El tercer (dilluns 23), sempre després d'esmorzar i donat que tampoc fa un dia assolellat, decidim fer l'interior i ens posem en marxa cap a Mercadal, pel camí parem a Sa penya de s'Indi i ens dirigim cap al Monte Toro, visitem l’església, el Crist i el museu diocesà i de tornada parem a Es Binibèquer Vell, poblet antic (també hi ha el construït de nou) de casetes minúscules i carrerons estrets, molt blanc, curiós i turístic. Fem unes quantes compres, dinem el que havíem portat en un banc i anem a prendre un refresc i cafès a Sa Muscleria un bareto escarabat en un petit sòtan que aprofita l'espai d'una manera miraculosa. De camí parem, també a Es Castell, volem veure la Plaça Major on anys enrera hi havien 4 casernes militars (el meu marit hi va fer la mili), 2 estan destrossades, 1 l'han fet Museu Militar (no hi vàrem entrar) i a l'altre hi ha un geriàtric. Volia portar un document fotogràfic perque el meu marit veiés el canvi en 25 anys però estaven muntant una fira per celebrar Sant Jaume i no es veia res a través del meu objectiu.
El vespre a Maó. Comprar, comprar, comprar. Visitem una altra galeria d'art i tot el que es possible visitar de Maó, carrers, carrerons, esglésies, monuments, port amunt, port avall, sopar en un restaurant per "guiris" (una paella terrible i caríssima) Després d'un dia com aquest, arribem a casa cansadíssims i satisfets.

Quart dia (dimarts 24) Fa sol, molt sol. Anem a Es Talaier. Quina cala més bonica!!! No la coneixia. La meva filla va tirar-se des d'una roca al mar per primer cop, li va encantar tot i que tenia una mica de por. Comencem a posar-nos "morenos" fem moltes fotografies lluint tipo (jeje). No parem de banyar-nos. Quin gust!!!
Tornem a casa i a causa del vent trobem a terra un niu amb un pardalet, que dura es la vida de vegades. Li donem pa sucat amb llet, creiem que no hi ha res a fer, però l'endemà ha desaparegut. L'haurà rescatat la seva família?
Tarda vespre a Ciutadella.

Dimecres 25 (cinquè dia) Mentre vaig a buscar l'esmorzar, faig fotografies del lloc on estem instal·lats, Cap d'Artrutx i faig fotografies del far i el port esportiu. Ja que fa molt bon dia, he comprat passatges per tots per visitar a bord d'un vaixell turístic les cales que no podem fer ni en cotxe ni a peu. Ha estat de conya. Què bé viuen el estrangers!!! i nosaltres sense fer aquestes coses per pudor o tonteria vés a saber.
Al vespre tornem a Ciutadella a sopar i passejar.

Sisè dia (dijous 26). Avui és l'aniversari de casament dels meus amics i el sant de la meva filla. Hem decidit celebrar-ho anant a sopar a un bon restaurant. Fem la reserva.
Com que el dia també és fantàstic, anem a la platja. Aquest cop l'opció és la platja gran Son Bou, però nosaltres la travessem tota per arribar a una zona més recollideta. Aigua plana, calenta i poca gent. Aiguamolls amb ànecs.
De tornada parem a Torre d'en Galmés poblat talaiòtic que data entre l'any 1400 aC i el canvi d'era. És un gran nucli de població. Hi trobem Els Talaiots, La Taula i Les Cases. Quan arribem a casa ens assabentem que ahir es varen trobar més restes prehistòriques.
Arribem a casa, arreglar-nos una miqueta i marxar cap a Ciutadella a sopar. El restaurant triat és Es Cònsol. Bon disseny, una terrasseta en un tercer pis però com que està "volant" sobre el port sembla mol més alta i menjar selecte (problema amb les nenes, no els agrada res).
Paradeta a Sa Gelateria, passeig i cap a casa.

Divendres 27 (vuitè i darrer dia) Anem a Binimel·là, platja d'aigua negra (fons de pedres fosques) preciosa, salvatge, tranquil·la. Feia anys que no via una cosa tan bonica. Diada ideal.
De tornada anem fins a Cavalleria, només visitem i fem fotos. Anem fins el Far. Està ple de gent. Més fotos. Tot el camí està ple de muntanyetes fe pedra. Preguntem i ens diuen que cada turonet es el desig d'una persona. Decidim cadascú fer el seu i demanar el nostre. Veiem els barrancs. Quina pau donen!!.
A l'arribar al Cap d'Artrutx anem corrents a veure la posta de sol, diuen que és de les més boniques hi ha. Fem tard per 5 segons. Què hi farem!! De totes formes tinc unes fotos que semblem postaletes.
Tornem a casa satisfets, començo a fer les maletes. Ara tinc més coses per posar-hi i encara em faltes les ensaïmades que porto per la família, per no parlar de les sobrassades. Què més dona, ja hi cabrà.
Anem a sopar al port d'Artrutx i a dormir que demà matinem per agafar el fast-ferry passant primer per el forn a recollir els dolços.

Dissabte 28, recollim les ensaïmades, anem al port, ens acomiadem dels nostres amics. No estaran tranquils gaires hores, ja que al vespre els arriba en nostre relleu. Aquest any no estaran ni un dia sols. No es pot ser bona persona.

Tot i que aquest escrit és molt llarg, només he explicat un "passa volando"

Gràcies Jordi i Toni per aquests dies.

garmir ha dit...

Et felicito per haver-ho passat bé.

Salva ha dit...

Hola bruguers i benvinguda de nou a la blogesfera.
Jo vaig estar a Menorca l' any passat i em va encantar.
Sense cap dubte hi tornaré.

UN MININO EN EL TEJADO ha dit...