dilluns, 18 d’agost del 2008

Festa Major 2008 - La meva

Dissabte 9 - Representació de la "Llegenda del Gar-i-Got"

— Fa molt, molt de temps, els camperols i pescadors de Castelldefels van veure alterada la seva pacífica vida amb l’aparició d’un drac, el nom del qual no volem recordar. Arribà amb les “Legions del Mal” dirigides pel mateix Llucifer i van sembrar la mort i la destrucció a tota la comarca...

En Gar i Got és un descendent d’aquell drac, viu entre nosaltres i ens explica què va succeir exactament. La representació de la Llegenda del Gar i Got és tot un clàssic de la Festa Major i ens marca l'inici.

Estava ple de gom a gom i realment, cada any que passa és més bonic de veure.

Dimecres 13 - Focs artificials

Un bon castell de focs a la Plaça de les Palmeres. Un lloc bonic de la platja on hi cap molta gent. Bona organització d'autobusos llançadora des del poble.
Després l'actuació de la Salseta del Poble Sec que no vaig veure per haver de matinar l'endemà.




Dijous 14 - Lectura del Pregó

Aquest any ha estat un privilegi. La meva cap, sabedora de l'admiració que tenim a casa pel Calixto Bieito va convidar-nos a conéixer-lo personalment. Va ser un luxe.



El pregó vàrem seguir-lo des de el pati de l'Ajuntament i en sentir-lo vaig pensar: Mare meva!!! com està deixant Castelldefels!!! Tot el que deia ell és el que he pensat sempre jo i en aquell moment em savia greu que ho digués en veu alta. Bieito és un provocador nat. A mida que anava concloent el pregó anava remarcant les coses bones del poble i fent especial ènfasi que viu a Castelldefels primer per amor a la seva dona (és d'aquí) i després perquè li agrada realment el poble.

En acabar el pregó, el Director de Teatre, va saludar personalment i va canviar impressions amb els assistents. Jo estava més contenta per la meva filla que per a mí mateixa. En Calixto li va signar un autògraf en el programa de "Tirant lo Blanc" i tenim fotos xules que les posarà en el seu blog.


A continuació va actuar a la Plaça de l'Església l'orquestra Nueva Etapa. Déu meu!!! feia anys que no veia una actuació treta de "l'España caní" Quin repertori!! Quina posada en escena!! Segur que tenien clar on actuaven?? La Regidora de Festes sabia què contractava?? Vaig marxar cap a casa al·lucinada.


Divendres 15 - Res

No vaig veure res. Pensava anar al costat de casa a veure Festival Dance amb cançons de Boney M, Baccara i Abba però no vaig poder.

A la tarda vàrem portar la filla a Barcelona i el meu marit i jo ens vam quedar a la Festa Major de Gràcia. Vam veure tota la cercavila del carrer Gran de Gràcia amb desfilada de Moros i Cristians i tot (eren de les comarques de Lleida) uns quants carrers guarnits (els més senzillets) i cap a casa.

Dissabte 16 - Gran Correfoc


Sempre m'agrada. Anys més llarg i anys més curt.

A les 22,30h actuava l'Antonio Orozco. Aquest noi canta bé tot i que no m'agrada el gènere ni ...

La meva filla era al camp del Barça convidada en un palco VIP (quina sort!!) i nosaltres vàrem anar a veure el partit a casa d'uns amics i en el descans vam pujar al terrat per veure l'eclipsi.

Diumenge 17 - Tràfic i fi de festa

M'encanta. És un grup que versiona cançons dels Rolling, Beatles, Springsteen. Queen, etc. de forma impecable i amb gran professionalitat. Fa més de 20 anys que van pel món i lluny d'apagar-se, cada cop tenen més èxit. Van ser els primers en aconseguir atreure el públic jove i fer-los cantar i ballar. A Castelldefels poca gent però, què vols fer-hi? Som així!!


Van estar cantant des de les 22h fins la 01h i la festa es va acabar amb una gran mascletà.

Fins l'any que ve !!

2 comentaris:

Brie ha dit...

Anda, no sabía que habían sido las fiestas :D Tienen buena pinta...

Salva ha dit...

A Malgrat cada any pitjor. La fira cada vegada amb menys atraccions, i petanca, petanca i petanca.